Pomniejszanie czcionki Powiększanie czcionki Przycisk zmiany kontrastu

WYDZIAŁY

WYDZIAŁ KONTROLI PRODUKCJI, HANDLU I USŁUG (WN)

naczelnik wydziału Anna Szczurko

Wydział Kontroli Produkcji, Handlu i Usług (WN) zajmuje się prowadzeniem czynności kontrolnych wobec przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie obrotu produktami i świadczenia usług – z wyłączeniem zadań, zarezerwowanych do kompetencji Wydziału Kontroli Paliw i Nadzoru Rynku.
W szczególności, do zadań Wydziału Kontroli Produkcji, Handlu i Usług (WN) należą:

  1. przeprowadzanie kontroli artykułów nieżywnościowych oraz świadczonych usług, w tym kontroli interwencyjnych, związanych z wpływającymi informacjami o wystąpieniu nieprawidłowości, dokonywanie rozeznań i wykonywanie innych działań określonych w obowiązujących przepisach,
  2. opracowywanie projektów programów kontroli dostosowanych do aktualnych zadań i potrzeb,
  3. wydawanie w toku kontroli decyzji i żądań niezwłocznego usunięcia uchybień porządkowych i organizacyjnych,
  4. sprawdzanie rzetelności obsługi konsumentów poprzez dokonanie zakupów kontrolnych produktów lub usług,
  5. zabezpieczanie dowodów potwierdzających stwierdzone w toku kontroli nieprawidłowości,
  6. weryfikacja akt kontroli,
  7. opracowywanie projektów wystąpień pokontrolnych,
  8. prowadzenie dochodzeń uproszczonych, zabezpieczanie śladów i dowodów przestępstwa, przygotowanie projektów zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa i projektów wniosków o ukaranie do sądów,
  9. załatwianie i ewidencjonowanie wpływających do Inspektoratu informacji o wystąpieniu nieprawidłowości,
  10. udzielanie konsumentom i przedsiębiorcom porad ustnych, w tym telefonicznych,
  11. przygotowywanie projektów porad pisemnych dla konsumentów i przedsiębiorców,
  12. sporządzanie projektów decyzji, postanowień, zawiadomień o wszczęciu postępowań administracyjnych, pism związanych z wnioskami o udzielenie informacji publicznej, pism do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i innych,
  13. doskonalenie metod kontroli, współpraca z organami ścigania, innymi organami kontroli, laboratoriami badawczymi oraz jednostkami uczestniczącymi w procesie oceny zgodności wyrobów,
  14. nakładanie mandatów karnych za ujawnione wykroczenia w ramach posiadanych uprawnień,
  15. prawidłowe i terminowe załatwianie spraw, zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz przekazywanie ich do archiwum zakładowego po ostatecznym zakończeniu,
  16. współdziałanie z mediami w zakresie zleconym przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora,
  17. współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie planowania i realizacji zadań, współdziałanie z innymi organami kontroli, sądami oraz organami ścigania,
  18. analizowanie rynku, sygnalizowanie o zagrożeniach i występujących zjawiskach negatywnych, opracowywanie analiz problemowych, dokonywanie ocen funkcjonowania rynku na podstawie wyników kontroli,
  19. sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji z wykonywanej działalności,
  20. prowadzenie rejestrów wpływających informacji o nieprawidłowościach.

kontakt: (12) 448-10-33 (naczelnik), (12) 448-10-34, (12) 448-10-35
adres e-mail: wn@krakow.wiih.gov.pl

WYDZIAŁ KONTROLI PALIW I NADZORU RYNKU (WPR)

naczelnik wydziału: Teresa Gryglik

Wydział Kontroli Paliw i Nadzoru Rynku zajmuje się podejmowaniem i prowadzeniem czynności kontrolnych w zakresie: jakości paliw, spełniania przez wyroby przeznaczone dla konsumentów zasadniczych, szczegółowych lub innych wymagań, stwarzania przez wyroby zagrożenia, niezgodności formalnych, spełniania przez produkty ogólnych wymagań bezpieczeństwa, spełniania przez produkty wymagań w zakresie zawartości substancji chemicznych – z wyłączeniem wyrobów podlegających kontroli innych właściwych organów.

W szczególności, do zadań Wydziału Kontroli Paliw i Nadzoru Rynku (WPR) należą:
  1. przeprowadzanie kontroli artykułów nieżywnościowych oraz świadczonych usług, w tym kontroli interwencyjnych, związanych z wpływającymi informacjami o wystąpieniu nieprawidłowości, dokonywanie rozeznań i wykonywanie innych działań określonych w obowiązujących przepisach,
  2. opracowywanie projektów programów kontroli dostosowanych do aktualnych zadań i potrzeb,
  3. wydawanie w toku kontroli decyzji i żądań niezwłocznego usunięcia uchybień porządkowych i organizacyjnych,
  4. sprawdzanie rzetelności obsługi konsumentów poprzez dokonanie zakupów kontrolnych produktów lub usług,
  5. zabezpieczanie dowodów potwierdzających stwierdzone w toku kontroli nieprawidłowości,
  6. weryfikacja akt kontroli,
  7. opracowywanie projektów wystąpień pokontrolnych,
  8. prowadzenie dochodzeń uproszczonych, zabezpieczanie śladów i dowodów przestępstwa, przygotowanie projektów zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa i projektów wniosków o ukaranie do sądów,
  9. załatwianie i ewidencjonowanie wpływających do Inspektoratu informacji o wystąpieniu nieprawidłowości,
  10. udzielanie konsumentom i przedsiębiorcom porad ustnych, w tym telefonicznych,
  11. przygotowywanie projektów porad pisemnych dla konsumentów i przedsiębiorców,
  12. sporządzanie projektów decyzji, postanowień, zawiadomień o wszczęciu postępowań administracyjnych, pism związanych z wnioskami o udzielenie informacji publicznej, pism do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i innych,
  13. doskonalenie metod kontroli, współpraca z organami ścigania, innymi organami kontroli, laboratoriami badawczymi oraz jednostkami uczestniczącymi w procesie oceny zgodności wyrobów,
  14. nakładanie mandatów karnych za ujawnione wykroczenia w ramach posiadanych uprawnień,
  15. prawidłowe i terminowe załatwianie spraw, zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz przekazywanie ich do archiwum zakładowego po ostatecznym zakończeniu,
  16. współdziałanie z mediami w zakresie zleconym przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora,
  17. współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie planowania i realizacji zadań, współdziałanie z innymi organami kontroli, sądami oraz organami ścigania,
  18. analizowanie rynku, sygnalizowanie o zagrożeniach i występujących zjawiskach negatywnych, opracowywanie analiz problemowych, dokonywanie ocen funkcjonowania rynku na podstawie wyników kontroli,
  19. sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji z wykonywanej działalności,
  20. prowadzenie rejestrów wpływających informacji o nieprawidłowościach.

kontakt: tel. (12) 448-10-42 (naczelnik), (12) 448-10-39, (12) 448-10-38
adres e-mail: wpr@krakow.wiih.gov.pl


WYDZIAŁ PRAWNO - ORGANIZACYJNY I DO SPRAW POZASĄDOWEGO ROZWIĄZYWANIA SPORÓW KONSUMENCKICH (PO)

naczelnik wydziału: Łukasz Kozioł

W szczególności, do zadań Wydziału Prawno-Organizacyjnego i do Spraw Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich (PO) należą:
  1. sprawowanie obsługi prawnej Inspektoratu, bieżące śledzenie zmian w zakresie stanu prawnego, dotyczącego jego kompetencji i funkcjonowania oraz zapoznawanie pracowników innych komórek organizacyjnych z nowymi uregulowaniami prawnymi,
  2. szkolenie kadry inspektorskiej,
  3. kontrola prawidłowości działania i przestrzegania praworządności w postępowaniu kontrolnym i pokontrolnym oraz administracyjnym,
  4. udzielanie wewnętrznych opinii, porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
  5. opracowywanie planów pracy Inspektoratu oraz analiz, sprawozdań i informacji z wyników jego działalności,
  6. współpraca z odpowiednimi komórkami Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  7. prowadzenie kontroli wewnętrznej w Inspektoracie,
  8. opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych,
  9. prowadzenie dochodzeń uproszczonych i ich nadzorowanie,
  10. prowadzenie rejestru aktów prawnych wydanych przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora,
  11. przedstawianie bezpośrednio Małopolskiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi propozycji stanowisk w sprawie odwołań od decyzji i zażaleń na postanowienia,
  12. weryfikacja akt kontroli i przedstawianie bezpośrednio Małopolskiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi propozycji stanowisk w sprawach,
  13. sprawdzanie i ostateczne opracowywanie dokumentacji zastrzeżonej do podpisu i decyzji Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora oraz przekazywanie jej bezpośrednio Małopolskiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi,
  14. występowanie przed sądami w charakterze oskarżyciela publicznego,
  15. rejestracja decyzji i zawiadomień do prokuratur oraz – z wyłączeniem delegatur Inspektoratu – dochodzeń uproszczonych, wniosków o ukaranie do sądów, orzeczeń sądowych i mandatów karnych,
  16. współdziałanie z mediami w zakresie zleconym przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora,
  17. prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
  18. sprawdzanie i uaktualnianie informacji zamieszczanych na stronie internetowej Inspektoratu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej,
  19. przekazywanie spraw do archiwum zakładowego, prowadzenie dokumentacji biurowej zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt,
  20. koordynacja kontroli zarządczej Inspektoratu,
  21. umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony (mediacja),
  22. przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu (koncyliacja),
  23. prowadzenie korespondencji ze stronami sporu i innymi właściwymi organami oraz sporządzanie wszelkiej, wymaganej dokumentacji prowadzonych postępowań,
  24. udzielanie porad konsumentom i przedsiębiorcom w zakresie posiadanych kompetencji,
  25. opracowywanie wymaganych do zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich,
  26. sporządzanie sprawozdania z działalności pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich,
  27. prowadzenie listy rzeczoznawców do spraw jakości produktów lub usług,
  28. koordynacja współdziałania z powiatowymi (miejskimi) rzecznikami konsumentów,
  29. przygotowywanie projektów pism i decyzji w sprawach związanych z wnioskami o udzielenie informacji publicznej.

kontakt: (12) 448-10-48 (naczelnik), (12) 448-10-44 (sprawy związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich), (12) 448-10-32 (Stały Sąd Polubowny), (12) 448-10-36, (12) 448-10-37,
adres e-mail: l.koziol@krakow.wiih.gov.pl

WYDZIAŁ BUDŻETOWO - ADMINISTRACYJNY (BA)

Główny Księgowy: Tomasz Mikulec (Główny Księgowy)

W szczególności, do zadań Wydziału Budżetowo-Administracyjnego (BA) należą:
  1. opracowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu,
  2. opracowywanie materiałów do aktualizacji Wieloletniego Planu Finansowego Państwa,
  3. opracowywanie planu finansowego i jego projektu,
  4. opracowywanie projektów zmian w planie wydatków w zakresie wynikającym z upoważnienia Wojewody Małopolskiego oraz przekazywanie informacji o wprowadzonych zmianach
  5. opracowywanie wniosków w sprawie zmian w planie dochodów oraz wydatków budżetu Wojewody Małopolskiego w części dotyczącej Inspektoratu,
  6. opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków oraz sporządzanie zapotrzebowań na środki budżetowe w Informatycznym Systemie budżetu Państwa TREZOR,
  7. opracowywanie analiz z wykonania dochodów i wydatków budżetowych,
  8. sporządzanie sprawozdań finansowych,
  9. prowadzenie księgowości Inspektoratu,
  10. prowadzenie gospodarki funduszem płac oraz innymi przyznanymi środkami finansowymi,
  11. inicjowanie realizacji zadań związanych z inwestycjami, remontami pomieszczeń i sprzętu Inspektoratu,
  12. prowadzenie spraw transportowych, administracyjnych, gospodarczych i socjalno-bytowych,
  13. prowadzenie gospodarki mandatami i ewidencjonowanie druków ścisłego zarachowania,
  14. prowadzenie zakładowego archiwum,
  15. współdziałanie z odpowiednimi komórkami Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie,
  16. obsługa sekretariatu,
  17. wykonywanie zadań związanych z windykacją należności pieniężnych o charakterze publicznoprawnym,
  18. przygotowywanie materiałów do decyzji Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora w sprawach pracowniczych dotyczących zatrudnienia i płac oraz nagradzania,
  19. prowadzenie akt osobowych, ewidencji oraz statystyki osobowej,
  20. koordynowanie działań w ramach służby przygotowawczej do służby cywilnej nowo zatrudnionych osób do pracy,
  21. prowadzenie rejestru skarg na pracowników Inspektoratu,
  22. prowadzenie spraw związanych z gospodarką etatami i polityką płac oraz przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy,
  23. sporządzanie projektów planów urlopów wypoczynkowych, czuwanie nad ich realizacją,
  24. opracowywanie projektów rocznych planów szkolenia pracowników, czuwanie nad terminowością i właściwą realizacją zajęć szkoleniowych, prowadzenie dokumentacji z tego zakresu
  25. przekazywanie spraw do archiwum zakładowego, prowadzenie dokumentacji biurowej zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt,
  26. przygotowywanie projektów pism i decyzji w sprawach związanych z wnioskami o udzielenie informacji publicznej.

kontakt: tel. (12) 448-10-43 (główny księgowy), (12) 448-10-41, (12) 448-10-49 (kadry)
adres e-mail: t.mikulec@krakow.wiih.gov.pl

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH (IOD)

Inspektor ochrony danych: Wiesław Podkowa
adres e-mail: iod@krakow.wiih.gov.pl
tel.: 12-448-10-30

RZECZNIK PRASOWY
Rzecznik Prasowy: Magdalena Czop
adres e-mail: sekretariat@krakow.wiih.gov.pl
tel.: (12) 448-10-37

Aktualizacja: 2025-01-17 11:02